torsdag 19. februar 2009

Den evige bensinprisdebatten

Bensinprisane, eller skal me sei drivstoffprisane no når så mange av oss har dieselbil, er som alltid eit ynda debattema alle plassar der folk samlast.
Men er vi eigentleg interresert i drivstoffkostnadane våre.
Den aller største innverknaden på desse kostnadane har me sjølvsagt sjølve. Blandt anna gjennom valg av biltype og drivstofftype.
Det dreiar seg då sjølvsagt om drivstofforbruk og type.

Me i vår familie har to bilar, begge med omlag same antal hestekrefter og av same storleik. Den eine er bensin og den andre diesel. Den eine gammal og den andre ny.

Kva kostar det så å bruka desse bilane. Om ein set opp eit reknestykke som gjev eit forholdstal på forbruk og pris på drivstoff, der ein kallar dette drivstoffpris, får ein desse tala:

Dieselbilen sin drivstoffpris set eg til 12,50 noko som vel er vanleg no til dags.
Bensinbilen får då drivstoffpris på 18.10.

Altså hadde drivstiffprisen vore 18,10 pr liter ville desse bilane vore like dyre å køyra.

I følje mange politiske debattar på ymse nivå ein pris så astronomisk høg at ingen får råd til å køyra ein meter.

Så trur du kanskje at dette var to bilar som gjev ekstra høg differanse, men nei då heller omvendt.

Me kan ta eit nytt rekneeksempel som verkeleg gjev stort utslag.

Den eine bilen ein Toyota Jaris Verso. Ein såkalla liten utanpå men stor inni bil, lågstatusbil kanskje men superpraktisk og økonomisk.
Den andre Audi A6 V6. Litt statusbil for den som har god greie på bil.

Om me reknar drivstoffprisen til Yarisen til 12,50 her blir Audi-drivstoffprisen 27,25 eller ein auke i drivstoffprisen på 118 % utan at me eigentleg tenkjer vidarer over det.

Altså må drivstoffprisen opp i kr 27,25 før det blir like dyrt for Yariseigaren å køyra bilen sin som det er for Audieigaren i dag.

Så kan me fortsetta å kvi oss til at bensinen stig med 30 øre eller 2,5 %

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar